NOS Teletekst: 2,1 miljoen kijkers per dag

3 april 2005, 05:58

NOS Teletekst is nog altijd zeer populair. Elke dag kijken ruim 2,1 miljoen mensen van 13 jaar en ouder naar NOS Teletekst via de televisie. De internetsite van Teletekst trekt dagelijks gemiddeld 152.000 bezoekers. De gebruikers geven NOS Teletekst een hoog rapportcijfer: 7,5. Dit zijn de belangrijkste uitkomsten van een uitgebreid KLO-onderzoek, verricht ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan van NOS Teletekst.

De 2,1 miljoen kijkers per dag vertegenwoordigen een marktaandeel van 47,8 procent. Dit betekent dat bijna de helft van alle mensen die teletekst kijken, kiezen voor NOS Teletekst. NOS Teletekst verslaat hiermee ruimschoots de andere aanbieders van teletekst. Uit het onderzoek blijkt verder dat NOS Teletekst voor 82 procent van alle Nederlanders vanaf 13 jaar een belangrijke nieuwsbron is. NOS Teletekst neemt samen met het RTL Nieuws de vierde plaats in op de rangorde van nieuwsbronnen, na het NOS Journaal, de krant en de radio. Behalve het bereik en de waardering in algemene zin is ook onderzocht wat de meest populaire rubrieken zijn. De nieuwsrubriek neemt daarbij de koppositie in. Eenderde van de NOS Teletekstgebruikers bezoekt deze rubriek dagelijks. De rubriek ?weer en verkeer? staat op nummer 2, vlak voor de sportrubriek.

Speciaal voor dit onderzoek is ook gemeten hoeveel bezoekers de internetsite van NOS Teletekst trekt. Hieruit blijkt dat elke dag gemiddeld 152.000 mensen Teletekst via internet raadplegen. Deze zogenoemde unieke bezoekers vragen samen per dag bijna 2 miljoen keer een pagina op (pageviews). Dit maakt Teletekst online een van de bestbezochte internetsites van de Publieke Omroep.

Het KLO-onderzoek is verricht ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan van NOS Teletekst. De kijkcijfers zijn afkomstig uit het reguliere KijkOnderzoek van de Stichting Kijkonderzoek (SKO). Voor de bezoekcijfers van NOS Teletekst online is in de week van 14 tot en met 20 december 2004 een meting gedaan met het programma Sitestat. Verder heeft bureau De Vos & Jansen voor het vaststellen van de waardering twee online enqu?tes uitgevoerd onder een representatieve groep van ruim duizend Nederlanders.

Bron:

Persbericht NOS

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Sander

    Sorry hoor, maar de nieuwe lay is echt klote. Kan niet meet direct en paginanummer intikken, grrrr


    3 april 2005 om 17:07

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!